Linképítés 2017-ben?

A Google megbocsát! ..de nem felejt!
2017-05-05
A Google és a Facebook irányítja az olvasókat
2017-05-24

Linképítés 2017-ben?

Mint halottnak a csók! Azért nem egészen, olvass figyelmesen!

Mi a linképítés?

A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket “építed”.

A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom. A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.

2017-ben ezek a linkek okozhatnak neked problémát

  • Nagy mennyiségben épített linkek
  • Automatikusan épített linkek
  • Túloptimalizált horgonyszöveg
  • Csak linképítésre szolgáló honlapról kapott link

A linképítés lépései

A linképítés az én szememben tényleg csak a szükséges rossz, semmi több. Ezért nem fogok most ódákat zengeni a linképítés folyamatának gyönyöréről, vagy nagyon részletesen, mindenre kiterjedően leírni az összes trükköt.

Bemutatom, hogy mik azok a legfontosabb lépések, amivel egy honlap számára linkeket építhetsz – akár te magad csinálod ezt a feladatot, akár kiadod másnak. Illetve megpróbálom valamilyen szinten az elméletet érthetővé tenni. Szerintem sokkal könnyebb valamit úgy csinálni, ha érted miről van szó, mintha csak a szádba rágták, hogy ezt meg azt írd ide és oda, de fogalmad sincs róla, hogy valójában miért csinálod.

Az én tapasztalatom szerint a linképítés akkor működik a legjobban, ha a honlap érettségéhez mérten több fázisra osztva kezelik. Nézzük ezeket a fázisokat!

1. Induló honlap: Mindegy, csak legyen

Egy induló honlap esetében tényleg az a legfontosabb, hogy egyáltalán legyenek rá mutató linkek. És minden egyéb híreszteléssel ellentétben kezdetben akár 1-2 link is elég lehet. (Persze megértem az ezzel ellentétes híreszteléseket: néhány link építése egyetlen linképítő cégnek sem üzlet.)

Íme az elmélet és a tapasztalat emögött a kijelentésem mögött:

A Google alapvetően úgy térképez föl honlapokat, hogy ha mutat rá link, akkor felveszi a “teendők” közé – a honlapok listájára, amiket végig kell nézni. És habár a Search Console-ba regisztrálással és a webhelytérkép megadásával is elősegítheted ezt a folyamatot, egy induló honlapnál nagyon sokat számít, ha már egy-két “külsős” is hivatkozik rá.

Ha a honlapod most indul akkor már néhány linkkel nagyon jó helyezést tudsz elérni. Gyengébb vagy közepes kulcsszavakra ez akár első oldalt is jelenthet egy héten belül.

Ebben a fázisban linképítéssel nem tudod elrontani a honlapod. Ne dőlj be a riogató híreknek, és ezeket a linkeket igenis építsd a legfontosabb kulcsszvaaidra a horgonyszöveg tekintetében, ez még 2017-ben is működik.

Hová kerüljön az első néhány link?

Ezek tipikusan linkkatalógus linkek. Ezeknek az értéke nagyot csökkent, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke.

Én kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat szeretem használni. Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor. A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak. Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.

2. A beindítás: Ingyenes aranybánya – közösségi média fiókok

Most figyelj, mert elárulom az induló honlapod egyik rakétahajtóművének a titkát, 2017-bean.

A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területébe tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google-ben, ahová a figyelmét a linkekről fokozatosan áttette.

A linkeket ugyanis lehet és könnyű manipulálni. Csak pénz és energia kérdése, hogy hány száz, vagy éppen hányszázezer linket építtetsz magadnak.

A Facebook vagy más közösségi média területen ez már nem ennyire könnyű! Főleg pl. a Facebook újításai nyomán (igazolvány kell ahhoz, hogy fiókod lehessen) ma már nem annyira könnyű elérni mondjuk egy Facebook aloldalon több ezer like-olót. Vagy még nehezebb elérni azt, hogy élet legyen a Facebook oldaladon, megosszák a honlapod tartalmát, lájkolják stb.

Vagyis a közösségi média olyan jeleket küld a Google-nek, amit ma már nem hagyhatsz figyelmen kívül. A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:

  1. Készíts magadnak közösségi média fiókokat
  2. Legyenek a honlapodra mutató linkek ezekről az oldalakról, tehát leginkább linkekkel oszd meg a honlapod tartalmát
  3. Érd el, hogy minél nagyobb arányban jelenjenek meg akár a saját, akár mások közösségi média oldalain a honlapod tartalmára mutató linkek.

Szeresd vagy utáld a közösségi médiát, használd vagy felé se nézz, itt most ez nem számít. Az internet közössége és a Google számára fontosak ezek az oldalak. Vagyis kezdj el foglalkozni ezzel még azelőtt, hogy mindenféle huszadrangú linkkatalógusokba regisztrálnál!

3. A felfuttatás: Értékesebb linkek

Amikor már van valami alapja a honlapodnak, mutat rá néhány link, megérkeztek az első látogatók és a tartalom is egyre bővül, itt az ideje, hogy valóban a mennyiségre és a minőségre egyszerre menj.

Ezt a pontot a legnehezebb egy ilyen írás korlátozott keretei között összefoglalni, de megpróbálok adni néhány támpontot.

  • A linkkatalógusokban, linkmegosztókban még mindig van valamennyi erő. Nem szabad ezeket túlértékelni, és szerintem teljesen fölösleges belemenni olyan együttműködésbe, amikor valaki havi 20 katalógus linket épít neked. De ha figyelsz arra, hogy néhány ismertebb linkkatalógusokba regisztrálj, az még 2017-ben is segíteni fog neked.
  • Érdemes megnézned a konkurenseidet, hogy ők milyen oldalakról szereznek linkeket. Nagyon jó kiindulás lehet, nem feltétlenül azért, hogy egy az egyben lemásold, de rengeteg ötletet, információt szerezhetsz, plusz azt is megtalálhatod, hogy hol gyengék, hol tudsz előre kerülni.
  • A közösségi média aktivitást folytatnod kell, a fentiek szerint.
  • Ha van másik saját honlapod, ami erős és valamilyen módon a témába vág, akkor linkeld azokat is össze.
  • 2017-ben az egyik legütősebb módszer a saját márka építése keresőoptimalizálási szempontból, Ezt sohasem fogja tudni kikezdeni a Google, és olyan honlapokról is szerezhetsz vele nagyon erős linkeket, amiket más módon sehogyan nem tudnál megszerezni.
  • Ha tudod, hogy mire figyelj, akkor másik nagyon ütős módszer a magas PageRank értékű domainek vásárlása és linkek építése. Ez PR cikkek néven terjedt el a magyar SEO szaknyelvben, és a módszer tökéletesen működik 2017-ben, sőt talán ez a legjobb. Csak nem szabad bedőlni azoknak az ajánlatoknak, akik igazából gagyi linkeket ajánlanak értékesként eladva.
  • Az értékes linkek egyik leghatékonyabb módja még a hasonló partnerek között, valódi tartalmi cikkekből cserélt linkek. Ez nem azonos azzal, ami sokáig linkcsere néven volt divatos, hiszen itt a dolog leegyszerűsítve úgy működik, hogy egy hozzád közeli témában működő honlap részére teszel ki egy szakmai cikket a honlapodra, és linkeled onnan. Gyakorlatilag leegyszerűsítve cserébe egy hasonló cikket és linket kapsz. Lásd erről még a következő pontot is.

A saját márka építését SEO szempontból, az értékes lejárt domainek vásárlását lépésről lépésre, érthető oktatóvideókkal mutatom be a linképítés online videótanfolyamon. Ráadásul ezzel egy több mint 100 főből álló Facebook linkcsere csoporthoz is hozzáférést kapsz, ami az utolsó pontban tud neked partnereket adni.

4. Érett honlapok: Forgalmat hozó linkek

Honlapja válogatja, hogy mennyi idő után, de eljön az a fázis, amikor a linkeket már nem csak a keresőnek építjük. Vagy legalábbis a keresőknek szóló linképítés mellett megjelennek olyan linkek is a tudatosan építettek között, amelyeknek a célja az is, hogy valódi látogatókat hozzon.

Hogy is van ez? Ha itt elgondolkoztál, hogy miféle link az, ami nem hoz látogatókat, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. A tapasztalatom szerint a linképítésben-keresőoptimalizálásban nem annyira járatos emberek – és egyáltalán nem ciki, de a honlap tulajdonosok többsége ilyen – számára a link, a linkek szükségessége egyet jelent azzal, hogy onnan látogatók fognak érkezni. Hát nem. Az eddigiek nagyrészt arra voltak jók, hogy a Google lássa és értékelje a honlapodat. Ezekről – egy-két kivételtől eltekintve – valódi, célcsoportból érkező látogatók nemigen fognak érkezni.

Hogyan lehet “látogató szerző” linkeket építeni?

  • Lap.hu oldalakon. Ez az a linkkatalógus-csoport, ami a magyar nyelvű interneten általában a legtöbb látogatót képes hozni. Sok honlap esetében a Google után, akár pl. a Facebookkal egy nagyságrendben érkeznek innen látogatók. Ehhez egy dologra van szükség: minél több aloldalt, minél több lap.hu oldalra regisztálj be.Megjegyzés: A cikk eredeti publikálása óta egyre gyakrabban fordul elő, hogy lap.hu oldal visszautasítja a linket, és pénzt kér a megjelenésért. Sajnos ezzel nem lehet mit tenni, de próbálkozni lehet, sok lap.hu aloldal van. Sok esetben még az elkért összeget is megéri akár a link ereje, akár a látogatottság miatt egy-egy ilyen megjelenés.
  • Speciális, szakmai oldalakon. Szinte minden szakmának vannak olyan, sokat látogatott gyűjtőoldalai, ahol szívesen látják a honlapodat, ha hasznos tartalmat is nyújtasz.
  • Valódi üzleti partnerek honlapjain. Itt ne a “Linkcsere partnerek” feliratú, többszáz, egymástól és a honlaptól teljesen független témában összegyűjtőtt linkekre gondolj, azok forgalmat biztosan nem hoznak. Keresd meg azokat az üzleti partnereidet – vevőidet, beszállítóidat -, akiknek színvonalas és látogatott honlapjuk van. Kérd meg, hogy írjanak egy cikket rólad. Adj egy pozitív vevői visszajelzést, és kérd meg, hogy tegyék ki egy linkkel a honlapodra. Vagy légy kreatív, és találj ki valami más módszert. ?
  • Szakmai blogokon, fórumokon. Ez kétféle módon történhet, és mindkettő kicsit feszegeti a határokat. Egyrészt valamilyen módon érd el, hogy egy blog tartalmi részébe bekerülj. Ennek legegyszerűbb módja, ha te magad felajánlod egy szakmai cikk megírását, egy linkért cserébe. Másrészt a hozzászólásoknál valamilyen módon említsd meg a honlapodat. Ez általában nagyon reklámszagú, és nem is szokták-szoktuk szeretni. De tudsz néha olyat írni, amivel valóban hasznos tartalmat nyújtasz a linken keresztül. Én személy szerint minden blogomról kicenzúrázok minden olyan linket, amiről látom, hogy csak a link kedvéért tették oda. De ha hasznos infót ad az olvasóimnak, akkor benne hagyom, még akkor is, ha esetleg a konkurensem oldalára mutat az adott link.
  • Közösségi média. Ezen nincs mit magyarázni. Különösen a Facebook, de az egyéb közösségi média oldalak is aranybánya lehetnek a látogatókat tekintve.

5. Haladóknak: A linképítés csínja-bínja

Ha eddig eljutottál, alapvetően két dolog lehetséges. Vagy szeretik a keresők a honlapodat és jó helyen hozzák a számodra fontos kulcsszavakra, vagy nem. (De tényleg, nemigen van más választás ? ).

Ha jól felépített, hasznos tartalmat tettél a honlapodra, és nem erős kulcsszavakra próbálsz előre jutni, akkor valószínűleg már ezzel elég jó helyre tudsz kerülni. Ha vagy gyenge a tartalom, vagy nincs jól felépítve, vagy túl erős kulcsszavakra próbálsz meg lőni, akkor ez kevés lesz.

Akkor jönnek azok a trükkök, amik már túlmutatnak ennek az írásnak a keretein. Ugyan mindenféle állatok rémei kísértenek az interneten a témában – panda, pingvin -, de maradjunk annyiban, hogy lehet és kell a honlapodra linkeket építeni. Az én véleményem szerint ez az a pont, amikor mindenképp érdemes legalább tanácsadás szintjén egy profi linképítő vagy keresőoptimalizáló csapatot megkeresni. Profi alatt azt értsd, hogy eredményt tud felmutatni.

Mit szabad és mit nem a linképítésben?

Figyelem! A linképítés terén nem igazán van legális vagy nem legális tevékenység. Azt linkelsz és úgy, akit és ahogy akarsz, ebbe törvények, jogszabályok (tudtommal) nem szólnak bele.

De valami vagy megfelel a Google irányelveinek, vagy nem. És ami nem, azt vagy észreveszi, vagy nem.

Cégpályázat weboldalai remek SEO képességgel rendelkeznek. Így könnyen előnyre lehet szert tenni weboldalainkkal. Ráadásul a cegpalyazat.hu weboldalán adunk Linket is készülő weboldalhoz, továbbá releváns információt publikálunk ki elkészült projektekről, így a Google kereső ezt pozitív és természetes linknek fogja venni.

SZOLGÁLTATÁSAINK CSAK PÁLYÁZAT ÚTJÁN ÉRHETŐK EL!

Most be is nyújtom a pályázatot Elektronikus felületen!

Azok akik hagyományos WORD dokumentumban szeretnék kitölteni a pályázati adatlapot itt letölthetik

[wpdm_package id=’1345′]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás